מדרגות בטון אדריכלי

עיצוב החלל באמצעות בטון אדריכלי פורץ אל מעבר למשטחי רצפות מבטון מוחלק ומשמש גם לעיצוב מדרגות החלל. המדרגות, כמתקן עיצובי מבטון, מטשטשות את גבולות החדר וממשיכות את קו הרצפה או הקיר.

היתרון האדריכלי הניכר כאן בעצם מאפשר ויזואליות רחבה יותר וחובקת חלל, כאשר מימדי החדר משלימים אחד את השני בקו רצוף ועוקב. האלגנטיות והחדשנות המופקת בצורה עיצובית זו מאחדת בעצם את הקיר, הרצפה והמדרגות כאחד.

מדרגות קונזוליות

ייחוד המדרגות הקונזוליות, או מדרגות מרחפות, ניכר ביציקת הברזל התומך באחיזה, בשיטת הטפסנות (תומכות) שלנו וכן במריחת תרכובת הפוליוריטאן המגנה מפני ספיגת נוזלים ומעניקה ברק. תרכובת הפוליוריטאן בעצם מהווה שדרוג לשימוש הסטנדרטי בסילר כחומר איטום ומביאה את התוצאה לאיכות וחן ברמה גבוהה יותר.

מדרגות – 90 מעלות

המדרגות בנויות בציר של 90 מעלות כך שהן מיטיבות עם הנוחות שמעניק החלל מבלי לפגוע בפונקציונליות שלו, תוך שימוש בשיטות ייחודיות לדקורציה של בטון מוחלק.

שילוב מדרגות בטון בחלל ארכיטקטוני הוא בבחינת אוונגרד בתחום עיצוב הפנים והאדריכלות. הבטון כחומר מאפשר גימור מושלם בחלקי הרום והשלח – עומק וגובה המדרגה, נוסף על עמידות חזקה ביותר נגד שבירות ועוקם. נוסף על הייחודיות של הבטון עצמו כבסיס כל העיצוב, ניתן לשלב את המדרגה יחד עם משטח מחומר אחר דוגמת עץ או ברזל, כך שהקונטרסט בין שני החומרים מבליט את החיתוך של צורה וצבע.

הפוסט הבא
בטון מוחלק לבית – הקיר המרחף בזל תל אביב
הפוסט הקודם
בחירת חומרים מתאימים וטכניקות מובילות לעיצוב המושלם

מאמרים בנושא

תפריט