סוגי הבטון בעיצוב האדריכלי

תערובת הבטון לבנייה מורכבת מחצץ, מים, חול וצמנט, המתייצבים למקשה אחת קשה כאבן לאחר ערבוב וייבוש. העמידות של חומר זה היא חזקה במיוחד ומסוגלת לשאת עומסים כבדים. מה שבעבר נתפס כחומר אפרורי וחסר מעוף מזמן הפך לשם דבר בעיצובי היוקרה בארץ ובעולם.

למתעניינים, קצת מושגי יסוד:

מדה מתפלסת דקורטיבית

חומר מילוי חזק ועמיד העשוי מחומר אבקתי יבש המעורבב עם מים ליצירת משטח מתפלס, אחיד וחזק. מטרת המדה היא ליישר משטחי בטון או משטחים אחרים עליו נדרשת הדבקת פרקט, PVC, קרמיקה, שטיחים ועוד. חומר זה מאפשר קצב עבודה מהיר של עד כ- 1,000 מ"ר ביום, בעובי מומלץ של בין 4 מ"מ ל- 30 מ"מ. הגימור הסופי הנוצר באמצעות שיטת פילוס זו הוא המדה הדקורטיבית, כמשטח חלק במראה גימור טבעי. המדה בעלת עובי דק ואינה מצריכה יצירת משטח חדש יש מאין. כאן המשטח מתווסף על ריצפה קיימת ללא צורך בהחלקה נוספת.

בטון מוחלק צרוב

לשיטת העיצוב במשטחים מבטון חלק ליצירת מראה נקי ומודרני מצטרפת גם טכניקת הריצוף בבטון צרוב. באמצעות פעולת הצריבה מוחדרת למשטח הבטון חומצה המאפשרת שינוי דקורטיבי בנראות הבטון המוחלק למופע מרהיב של עומק וצבע.

העבודה עם בטון מוחלק בתחום האדריכלות הדקורטיבית יוצרת משטח עיצובי עוצמתי ואיתן. שכבת המגן פוליאתרין היא שדרוג השימוש בסילר למתן עמידות וברק למשטח הבטון המוחלק, לשנים ארוכות.

הפוסט הבא
יציקת בטון דקורטיבית
הפוסט הקודם
תרכובות הבטון המוחלק

מאמרים בנושא

תפריט